همه چیز در مورد پروفیل نرده

Mirshrshad Ghaderian
1399/06/31

استفاده از پروفیل برای ساخت نرده:

پروفیل ها در واقع انواعی از آهن آلات هستند که در صنعت ساختمان سازی به فراوانی مورد استفاده می گیرند،این قطعات فلزی،در واقع قطعاتی است با طول معین و سطح مقطع ثابت.پروفیل ها با توجه به میزان مقاومت و استحکامی که دارند،در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند؛همچنین پروفیل ها با توجه به روش ساخت آنها،به صورت توپر و توخالی تولید و‌ساخته می شوند.استفاده غالب از پروفیل در ساختمان ها برای ساخت و‌ساز درب و پنجره  و قاب آنها می باشد.

پروفیل های با سطح مقطع مستطیل و مربع در اندازه های کوچک را می توان به عنوان پروفیل نرده،برای نرده کشی خیابان ها،نرده پله ها و... به کار برد.برای تشخیص بهتر اندازه پروفیل ها، آنها را در هفت اندازه ۱ تا ۷ تقسیم بندی می کنند.

بخشی از پروفیل های تولید شده توسط شرکت تولیدی و بازرگانی فرمودا ،در راستای تولید نرده برای پلکان های ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ از آنجا که امروزه تقریبا در هر ساختمانی پله وجود دارد،نیاز به احداث نرده برای محافظت از سلامت کسانی که از پلکان عبور و مرور می کنند بیش از پیش احساس می شود.

پروفیل هایی که در ساخت نرده پله استفاده می شود باید دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی باشند تا بتوانند نهایت کاربری و عمر مفید نرده پله  را برای مشتری به ارمغان آورد.

ما در این مطلب سعی داریم شما را با خصوصیات پروفیل نرده، برای داشتن نرده ای با حداقل استاندارد ها آشنا کنیم.

آشنایی با انواع پروفیل نرده

   انواع پروفیل نرده

مواد به کار رفته در تولید پروفیل نرده:

کیفیت پروفیل نرده

پروفیل نرده

پروفیل ها از مواد مختلفی ساخته شده اند.عمده پروفیل هایی که برای ساخت نرده پله از آن ها استفاده می شوند  از مواد اولیه ای همچون آهن،فولاد،استیل و...  تولید می شود.

با مدرنیته  شدن صنعت ساختمان سازی و شیوه های جدید طراحی داخلی،استفاده از نرده های ساخته شده از پروفیل استیل،به شدت رایج شده است؛به همین دلیل در ادامه شما را بیشتر با خصوصیات نرده های استیل و شیوه های ساخت آن ها آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های نرده های ساخته شده از پروفیل استیل:

پروفیل های استیل پس از انجام فرایند های مختلف از ورقه های آلیاژ آهن(استیل) ساخته می شوند؛ این پروفیل ها با سطح مقاطع مختلف مانند چهارگوش،مستطیل،گرد و بیضی تولید و به بازار عرضه می شوند.

همانطور که می دانید استیل در واقع آلیاژی است که از ترکیب آهن بر سایر فلزات به دست آمده است.خصوصیات پروفیل نرده های استیل موجب شده تا استقبال از این نوع نرده طی سال های اخیر به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

از جمله خصوصیات پروفیل نرده استیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ارتجاعی و چکش خواری بالا
  • برخورداری از سطح بالای استحکام
  • قابلیت جوشکاری آسان
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات ناشی از مخرب های محیطی
  • برخورداری از قابلیت فرم گرفتن به روش های مختلف، اعم از ماشین کاری،آهنگری و ریخته گری
  • قابلیت استفاده در دامنه حرارتی گسترده،از دماهای بالا تا دماهای منفی
  • قابلیت پوشش به وسیله مواد مختلف اعم از پلاستیک،انواع فلزات،مواد سرامیکی و...

پروفیل نرده استیل

پروفیل نرده

مراحل ساخت نرده استیل از پروفیل های استیلی:

اولین مرحله در ساخت پروفیل نرده استیل،ساخت ورق هایی از  آلیاژ آهن با سایر فلزات می باشد.این ورق ها توسط دستگاه های به خصوص ساخته می شوند.تولید کنندگان پروفیل،پس از خرید ورق های استیل،با استفاده از دستگاه های خمکاری و پرس، تغییرات لازم جهت تولید پروفیل نرده استیل،بر روی ورق های استیل انجام میگیرد.در نهایت با انجام فرایند جوش و برش بر روی پروفیل های استیل تولید شده،نرده های استیل ساخته شده و به بازار عرضه می شوند.

فضاهایی که در آنها می توان از نرده های ساخته شده از پروفیل استیل استفاده کرد:

پرفیل یا قوطی نرده

پروفیل نرده

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم،خصوصیات پروفیل نرده های استیل که منحصر به همین نوع از نرده ها هستند،موجب شده تا این نرده ها علاوه بر کاربردشان برای نرده پله قابلیت گسترده ای در سایر کاربری ها نیز داشته باشند،از جمله این کاربری ها می توان به عنوان حفاظ های در،پنجره،پله،بالکن،استخر و... اشاره کرد. همچنین به علت مقاومت بالای پروفیل های استیل در برابر شرایط جوی نامساعد،در نتیجه مقاومت در برابر تغییر رنگ و زنگ زدگی،می توان از نرده های استیل در محیط های باز نیز استفاده کرد.

 

استفاده از پروفیل های آهنی برای ساخت نرده:

شرکت فرمودا با دارا بودن سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه پروفیل های مختلف،آماده ارائه خدمات به مشتریان در زمینه انواع پروفیل نرده می باشد.

همانطور که قبلا نیز بیان شد،پروفیل های کوچک با مقطع مربع و مستطیل را می توان به عنوان نرده به کار برد.

استفاده از پروفیل های آهنی برای ساخت نرده پله به دلیل برخورداری از مزایای زیاد موجب شده تا این نوع نرده همچنان مورد توجه عده کثیری از کاربران قرار گیرد.

نرده های پله در واقع جهت افزایش ایمنی و راحتی حال برای افرادی که از پله ها عبور و مرور می کنند تعبیه می شوند.در صورت انتخاب پروفیل مناسب برای ساخت نرده پله،می توان این نرده ها را جزوی از عنصر زیبایی در دکوراسیون نیز به شمار آورد.

 

 

خصوصیات پروفیل نرده پله آهنی:

پروفیل هایی که جهت ساخت نرده مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای خصوصیات و ویژگی هایی باشند که پس از استفاده ایجاد مشکل نکنند.در صورت انتخاب اشتباه پروفیل برای ساخت نرده،انتظارات مشتری به طور کامل برآورده نمی شود،لذا ممکن است هزینه های زیادی را برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد.

اکثر خصوصیات پروفیل نرده پله آهنی موجب شده انتخاب این نوع پروفیل برای ساخت نرده همچنان رونق داشته باشد،از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات پروفیل نرده پله آهنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خاصیت رنگ پذیری بالای پروفیل های ساخته شده از آهن موجب شده تا رنگ آمیزی  نرده های پله ساخته شده از این نوع پروفیل تنوع رنگی گسترده ای داشته باشند،حتی در اکثر موارد رنگ آمیزی نرده های آهنی طبق نظر خود مشتری انجام می شود.

از دیگر خصوصیات پروفیل نرده پله آهنی می توان به خاصیت چکش خواری بالای این نوع پروفیل اشاره کرد؛این ویژگی پروفیل های آهنی سبب گردیده تا نرده های ساخته شده از آهن در طرح ها و مدل های گوناگونی تولید و به بازار عرضه شوند.شرکت فرمودا با استفاده از مواد اولیه مرغوب، پروفیل های متنوعی را در راستای ساخت نرده به بازار عرضه می کند.

سختی و استحکام بالای فلز آهن را می توان به خصوصیات پروفیل نرده پله های آهنی اضافه کنیم.

پروفیل نرده شیک و پر استفاده

 قیمت پایین پروفیل آهن نسبت به سایر انواع پروفیل را می توان یکی دیگر از خصوصیات پروفیل نرده پله های آهنی به شمار آورد.برای اطلاع از عوامل تاثیر گذار  در قیمت پروفیل همه-چیز در مورد قیمت پروفیل را مطالعه کنید.

نرده های پله ساخته شده از پروفیل آهن،از دوام و پایداری بسیار بالایی بهره مند هستند.


گروه مطلب