لوله مارپیچ یا طنابی، نحوه ساخت و کاربرد آن

لوله طنابی ومارپیچ و نحوه ساخت آن چگونه است . و در چه مواردی استفاده می شود لوله مارپیچ فرمودا در سایز های  2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 اینچ تولید شده که قابل استفاده در پروژه های شهری و زیبا سازی  و مبلما ن شهری  و همچنین در صنعت مبل و لوستر  در نرده حفاظ و ..  استفاده نمود . به طور مثال در ساخت پایه های چراغ شهری و و همچنین در قسمت های مختلف باغ و ویلا  استفاده نمود.
Mirshrshad Ghaderian
1398/10/24

استفاده از محصولات فلزی در ساخت سازه های مختلف یکی از کاربردهای بی بدیل می باشد. لوله مارپیچ نیز یکی از محصولاتی است که در صنایع مختلف کاربرد ویژه ای دارد. ساخت لوله مارپیچ در نگاه اول شاید یک فرایند خاصی نباشد اما زیبایی این محصول و وزن سبک آن باعث کاربرد آن در حوزه تزیینات فلزی و سازه های فلزی مربوطه می باشد.

لوله در اصطلاح به استوانه های توخالی گفته می شود که دو نقطه ابتدایی و انتهایی آنها باز می باشد. اما هنگامی که پسوند پروفیل به این لوله ها اضافه می شود یعنی لوله هایی با قطر و شعاع ثابت در طول خود می باشند. لوله مارپیچ در اصل  زیر مجموعه ای از همین پروفیل ها است که با توجه به تو خالی بودن و به طبع وزن سبک آن کاربرد های زیادی دارد.

مواد اولیه لوله مارپیچ و انواع دیگر پروفیل ها ابتدا به صورت ورق های کلاف شده از کارخانه فولاد خریداری شده و بعد از انتقال به کارخانه مربوطه توسط دستگاه های مخصوص به صورت مستقیم پردازش شده و فرم دهی می شود.  اغلب اوقات این محصول را بعد از فرم دهی وارد قسمت سند بلاست و یا شات بلاست می کنند و با پاشش شن و ساچمه های مخصوص تمام خلل و فرج های میلیمتری لوله که با اکسید آهن تشکیل شده است از بین می برد. طبیعی است که این فرایند یکی از مهم ترین فرایند ها برای ارائه این محصول به بازار می باشد. بعد از فرایند سند بلاست و شات بلاست لوله مارپیچ را در چند نوبت رنگ آمیزی کرده سپس در محیطی که دارای  جریان هوای مطلوبی است قرار می دهند. این جریان هوا باعث تسریع خشک شدن رنگ روی بدنه فلزی لوله مارپیچی می شود. ناگفته نماند که رنگ آمیزی اصلی بعد از اتمام کار و نصب لوله مارپیچ در محل انجام میگیرد.

کاربرد لوله مارپیچ

لوله مارپیچی پروفیل ها کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی  و تزئینات ساختمانی دارند اما عمده کاربرد این محصولات در ساخت در و پنجره و نرده های درون و بیرون ساختمان ها می باشد. لوله مارپیچ به دلیل شکل زیبای ظاهری که دارد می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تزیینات ساختمان ها باشد. نرده راه پله ها یکی از عمده نقش هایی که لوله مارپیچ می تواند در ساختمان ها ایفا کند و مصرف این محصول را بالا ببرد. همان طور که می دانید لوله مارپیچ بعد از رنگ آمیزی جلوه بسیار زیبایی به ساختمان ها می دهد و نمای داخلی و بیرونی ساختمان را از بی روحی و یکنواختی خارج می کند. البته ناگفته نماند به دلیل ظاهر جذاب این محصول، می توان لوله مارپیچ را در قسمت های مختلف خانه و طراحی دکوراسیون استفاده کرد که با توجه به سلیقه افراد می تواند جالب توجه باشد.

لوله مارپیچ به دلیل اینکه در شکل ظاهری آن نو آوری خاصی بکار برده شده است می تواند در تالارهای عروسی و محل های پر بازدید نصب و جانمایی شود. شرکت تولیدی فرمودا توانسته  با استفاده از از  دانش و تجربه ای که حوزه لوله و پروفیل  دارد و نیروهای متخصص و باتجربه  در این راه اقدام به ثبت لوله مارپیچ و یا به اصطلاح طنابی شکل  نماید و رضایت مشتریان خود را   بدست آورد .

لوله مارپیچ فرمودا در سایز های  2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 اینچ تولید شده که قابل استفاده در پروژه های شهری و زیبا سازی  و مبلما ن شهری  و همچنین در صنعت مبل و لوستر  در نرده حفاظ و ..  استفاده نمود . به طور مثال در ساخت پایه های چراغ شهری و و همچنین در قسمت های مختلف باغ و ویلا  استفاده نمود.

گروه مطلب